Hej Ella!
    Du måste komplettera så att du har godkända betyg i kurserna fysik2, kemi2, biologi2 och matematik4. Komplettera kan du på olika sätt:
    - på komvux (du söker till komvux i den kommunen där du är folkbokförd);
    - på en folkhögskola eller högskola-universitet (där det finns möjlighet att söka till Naturvetenskapligt basår).
    - och även vägen via självstudier och prövningar finns också.
    Hänvisningar/lästips:
    Framtid.se/studier/folkhogskola
    Fragasyv.se/info/komvux-eller-naturvetenskapligt-basar
    Fragasyv.se/info/provning
    Framtid.se/reportage/basar

    • : Tack så mycket! Mvh Ella
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!