Clara
    Jag har gått i IB Programmet och kommer få mitt diploma snart. Grejen är att mina poäng efter ha blivit översatta till det svenska systemet inte räcker för mig för att komma in i mitt första val. Jag har frågat om en annan väg för att kunna komplettera istället för retakes för IB exams verkar inte funka för mig. Min fråga är: Kan man komplettera genom att göra prövningar i komvux och sedan addera meriterna tillsammmans för att kunna höja mina poäng ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Clara, Nej! tyvärr - så vitt jag vet, så får man inte det... i alla fall som regelrna ser ut idag.
    Om Retakes inte funkar för dig, återstår följande:
    Högskoleprovet
    eller
    söka till en Allmän linje på en Folkhögskola (inom ett år kan du uppnå omdöme om Grundläggande behörighet från en folkhögskola och söka med det omdömet i BF-urvalet).

    Länktips: studier/folkhogskola.

    Vänligen

    ANNA