Kimia
    Om man fick F,för båda ämnena i terminsgsbetyget från slutet av nian.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om man har F i kärnämnen som matte, svenska, engelska så kan man inte komma in direkt på ett gymnasieprogram - då får man söka ett så kallat Introduktionsprogram som finns i lite olika modeller. Förhoppningsvis så har man valt ett sådant program i förväg tillsammans med andra program så man har en plan B - om man inte skulle bli godkänd. Du kan läsa mer om vilka alternativen är här på Gymnasieguiden http://www.gymnasieguiden.se/program/IM

    /Lena, Syv