Soo
    Hej!

    Som de flesta vet så kommer det äntligen den nya läkarprogrammet nu till hösten 2021 och jag undrar om någon vet hur antagningspoängen kommer bli? Tror ni att det kommer ökas/ sänkas/ eller ingen förändring alls? Man kan inte vara säker men vad tror det kommer att hända? Och nu kan ju också söka med högskoleprovet så hur tror ni det blir för de som söker med kompletterande betyg?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Precis som du skriver, så kan ingen veta, men om jag ska uttala mig om vad jag (och några av mina kollegor) tror - så tror vi att konkurrens blir hårdare nu, till hösten, för att vi vet att ett antal sökande avvaktade med att söka - för att de vill börja på det Nya programmet och slippa AT-tjänstgöring som finns nu, men som med det nya läkarprogrammet, försvinner och ersätts med bas-tjänstgöringen. Så, vi tror att det kan bli extrasvårt att komma in på läkarprogrammet till hösten 2021.

    Studie- och yrkesvägledare