Moa
    Hade tänkt att komplettera naturvetenskap 2, så jag skulle vilja ha lite information om det. Hur kompletterar man kursen? När läser man kursen? Hur lång är kursen osv? Vet verkligen ingenting :|

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Naturvetenskap 2 är en kurs som inte finns i något av gymnasiets ordinarie program - den får man välja till inom de valbara kurspaket som skolor erbjuder som Individuellt val eller inom en Programfördjupning när man har läst och klarat Naturkunskap 1b. Det kan dock se lite olika ut vilka kurser som skolan erbjuder från år till år så det finns aldrig några garantier att skolan erbjuder just den kursen. /Lena, Syv