Gabriella
    Hej! Om jag har pluggat matte 3b kursen på folkuniversitetet (alltså, inte en prövning, utan en hel kurs) och fått ett slutgiltigt betyg , hur funkar det sen? Om det läggs till i mina betyg. Finns det inte ett max antal poäng man kan få, överskrids den inte då?

    Tack!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej! Omöjligt att svara utan att veta: har du gymnasieexamen sedan innan? Behövs matte 3b för behörighet till den utbildning du ska söka? Med vänlig hälsning, Mikael
    • : Jag har en gymnasieexamen sen innan! Och ja, det är en behörighet!
    • Mikael : Då får du matte 3 betyg på ett separat Studieintyg som du skickar tillsammans med Examensbeviset. Betyg i matte 3 räknas in i Jämförelsetal. Med vänlig hälsning, Mikael
    • : Tack för hjälpen!
    • Mikael : Bra att du nu vet vad som gäller. Lycka till!
    Läs alla kommentarer