Alexandra
    Jag har läst klart 1an och 2an på gymnasiet men hoppade av 3an. Jag vill börja folkhögskolan nu och jag undrar hur länge måste jag läsa på folkhögskolan för att få behörighet för universitet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det tar som kortast ett läsår, kan ta längre tid - beror på dina förkunskaper, om du på endast ett läsår kan få ut Omdöme om grundläggande behörighet (till högskolestudier).

    Allmän kurs på en folkhögskola tar mellan 1 och 3 år att läsa, om man läser på heltid.