Biträdande rektor
    Hej!

    Om man har gått 6 månader på allmän kurs årskurs 2 och därefter blir mammaledig och sedan börjar igen på årskurs 2, ska man då plugga hela året igen eller kan behörigheter uppnås efter en termin?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Man måste ta det med den aktuella folkhögskola, därför att det gäller att uppnå kraven för omdöme - hur länge man har läst är en aspekt i detta och en annan viktig aspekt är vilken kunskapsnivå den studerande har uppnått.