Lin Alnajm

    Hej! Nu går jag i årkurs 1 på IB-programmet i Västerås. Sen vill jag gå läkarprogrammet efter gymnasiet, men på IB kan man max läsa två naturämnena. Jag ska läsa Biologi HL och Kemi HL som motsvarar kemi 2 och biologi 2. Då saknar jag fysik 2 som krävs för läkarprogrammet. Jag hoppfullt ska läsa fysik 2 efter IB-examen, därför jag ville veta hur Hur länge tar det att läsa fysik 2 på komvux ? Mvh

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Lin,
    om du vill ha lärarledda lektioner, då brukar lektionerna vara upplagda under en hel termin och man läser då, om man endast läser Fysik2 och inga andra kurser samtidigt, på 25% av studietakt.
    Om du vill/kan läsa på distans - då kan man läsa fysik2 på fem veckor, om man läser på heltid.
    fysik2 är en kurs á 100 gymnasiala poäng som motsvarar heltidsstudier under 5 v eller haltid - under 10veckor.

    Mvh
    L.

    Liselotte