Emelie
    Jag ska höja mina VG:n till MVG:n / A:n, frågan är finns det ett angivet datum för hur länge till det kommer att vara möjligt? Jag har ett slutbetyg och ska alltså höja mina poäng. (tog studenten 2006) Tack så mkt!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Emelie!
    Nej, det finns ingen tidsbegränsning. Får du högre betyg i samma eller i en "motsvarande kurs", så är det - det högre betyget som gäller och räknas in i ditt jämförelsetal, med vilket du konkurrerar om en plats på högskola/universitet.

    Lycka till!
    ANNA