Elev
    Hej, jag gick ut gymnasiet 2019. År 2020 skrev jag en prövning i Engelska 7. (Jag hade tidigare D och ville öka betyget). Nu undrar jag om ifall betyget fortfarande gäller om jag söker som BII till universitet i år/nästa år? Jag gick tidigare ett universitetsprogram från 2021-nu men har valt att byta studier, så jag har redan sökt en gång som BII. Kan jag göra det igen?

    Tack!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Dany!
    Satta betyg gäller tillsvidare. Det finns ingen begränsning på hur lång tid framöver som ditt betyg i Engelska 7 gäller. Har man flera betyg i samma kurs gäller det högre betyget, oavsett om man fick det betyget tidigare eller senare.