Hej Fredrik,
    vi på FRåGA SYV rekommenderar att läsa på gymnasiet så länge du kan (så länge du får lov). Om du till hösten kan läsa år2 och sedan år 3 nästa år, så är det vad vi rekommenderar. Om du inte har nästan alla betyg godkända från kurser i årskurs 2, kommer du inte till sommaren 2021 uppfylla kraven för examensbevis. Det är max 10% av poängen som ingår i 3-årig gymnasial utbildning som man kan ha in i sitt examensbevis med F-betygen (men inte i vilka kurser som helst).
    Prata gärna med SYV, kurator och rektor på din gymnasieskola om hur din studieplan, framåt, kommer att se ut.

    Angående studier utomlands
    Det finns många olika studier som man kan bedriva utomlands. Kontakta gärna den skola som du vill komma in på och ta reda på vad de kräver av dig för att du ska kunna börja läsa på deras skola.
    vänligen
    ANNA