S
    Hur lätt är det att få jobb inom administration?
    I Juni detta året tog jag studenten på barn och fritidsprogrammet så jag har inte utbildningen eller den typen av erfarenhet av administration.
    Jag vill jobba med att hålla ordning, administrativa jobb, planering och förberedelser inför ex, evenemang, möten
    Vad skulle jag kunna söka för jobb då med den utbildningen jag har?
    Jag har erfarenhet inom projektledning då jag under 1 år (ca 5-6 tillfällen) arrangerat event för barn och ungdomar som jag drev på egen hand med planering och inköp av varor etc.
    • : Jag har ett brinnande intresse för idrott så gärna ett jobb inom den kategorin
    • Anna : du får Söka alla jobb som du är intresserad av. Att få jobbet är dock än annan sak än att söka. inom administration finns inte några strikta krav på vilken utbildning man ska ha, utan varje arbetsgivare bestämmer själv vem som har tillräckliga kvalifikationer för jobbet! :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej S!
    Intressant fråga men också mycket svår att ge svar på.
    Som jag skrev i kommentaren till din fråga, så gäller följande: du får Söka alla jobb som du är intresserad av. Att få jobbet är dock än annan sak än att söka. inom administration finns inte några strikta krav på vilken utbildning man ska ha, utan varje arbetsgivare bestämmer själv vem som har tillräckliga kvalifikationer för jobbet!
    Du kan på www.framtid.se se beskrivningar och även tips om lediga jobb kring över 2.ooo yrken. Bl.a finns följande yrken beskrivna:
    framtid.se/yrke/bowlinghallsbitrade
    framtid.se/yrke/idrottsplatsarbetare
    framtid.se/yrke/administrator