Kimia
    Att läsa Eng7,Modern språk 3&4,Sva3 och eventuell mattekurs.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    alla de kurser du nämner i din fråga är på 100 p.
    Du nämner fyra kurser och de blir sammanlagt på 400 p.

    På Heltid läser man en hundrapoängskurs på komvux på 5 veckor.
    400 poäng läser man på heltid under 20 veckor.
    Om du lägger till en Matte kurs (som också är på 100 poäng), blir det sammanlagt 500 poäng kurser - och alla de läser man på heltid under 25 veckor.

    På Komvux kan man läsa på deltid också - men då tar det längre tid. Den långsammaste studietakten på komvux är 25 % och då läser man kurser á 500 poäng under 100 veckor /fem terminer/.

    Mvh
    Julia SYV