Thomas
    Hej!

    Min familj kommer att flytta till Sverige nästa år. Båda föräldrar har läst ( LTH och ekonomi) i Lund och jobbat tidigare i Sverige. Min minsta son som går 1:a klass i Gymnasiet i Grekland och har ganska bra betyg(19.5) kommer att söka till 1:a klass i gymnasiet i Lund. Han försöker därfor förbättra sina kunskaper i svenska med vår hjälp, samtidigt som han går en distanskurs på svenska som andra språk via Sofia Distansundervisning. Den kursen blir klar till juni medan ansökan måste göras tidigare.

    Med vänlig hälsning
    Thomas

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag skulle rekommendera att ni tar direktkontakt med Antagningen i Lund som har kunskap om antagningen i Skåne.
    Ni kan direktchatta med dom här http://www.skanegy.se/information/chatta-med-syv

    Alternativt kontakta dom via mejl eller telefon:

    Gymnasieantagningen Lund
    Stortorget 1, 22100
    Lund
    Mejl; [email protected]

    Lycka till!/Lena, Syv