pai
    Hej, jag har klartat mig Engelska 6 kurs på komvux för ett tag sedan. Innan jag började kursen gjorde jag ett nivåtest som förslog att jag kunde dirket gå på den kursen. Nu undrar jag att får jag 100 poäng från Engelska 5 automatiskt eller måste jag läsa Engelska 5 trots jag gjorde 6? Dessutom om det räcker som jag har gjort Engelska 5 vad kommer betyg bli då? Tacksam för svaret!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Vad är ditt mål med studier? Läser du mot examensbevis på komvux? I så fall kan du se i planeringen (i din individuella studieplanen) hur ditt examensbevis kommer att se ut.