Elev
    Jag går sista året på ett naturbruksgymnasium inriktning häst med yrkesprogram och undrar hur många F jag kan ha och fortfarande ta examen ordentligt? Och finns det något ämne jag absolut inte kan ha F i?
    Tror att jag läser 2700 poäng totalt.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Tilde!
    om kraven som måste uppfyllas för att ta ut examensbevis läs på gymnasieGuiden.se/examen Kraven för examensbevis från ett yrkesprogram på gymnasiet är att rätt programstruktur följs av eleven (i andra fall än när rektorn fattade beslut om Individuellt anpassat program); vidare gäller att uppfylla även följande krav -

    Minst 2250 godkända gymnasiepoäng, från en utbildning som omfattar 2500 gymnasiepoäng.

    Godkända betyg i kurserna Svenska 1 eller Svenska som andraspråk (SAS*) 1.

    Godkänt betyg i Engelska 5.

    Godkänt betyg i Matematik 1.

    Godkänt Gymnasiearbete (GA**), 100 p.

    Minst 400 poäng godkända i de programgemensamma ämnena.

    Liselotte