Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej

    kandidatprogrammet i soc.antropologi finns på fler än ett lärosäte-

    På lunds universitet - https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-SGSAN/80439 -
    och
    på Stockholms universitet - https://www.su.se/sok-kurser-och-program/skand-1.411602?semester=HT20&eventcode=37501 - är du intresserad av båda programmen?

    På Lunds Universitet ser antagninsstatistik till så här:

    och på Stockholms universitet verkar det vara så att alla behöriga sökande blev antagna.

    • : Tack för svar! Vad innebär det att alla kommer in egentligen?
    • Anna :

      Du får gärna kontakta Antagningsgruppen på just det lärosäte. Vi på Fråga SYV gör inte antagning till ngn utbildning. Vi ser att det står att förra ggn blev alla behöriga sökande antagna: det betyger att förra gången råkade det vara så att antal utb.platser räckte till alla som sökte och var Behöriga, alltså ingen behörig sökande behövde vara utan utb.plats. Hur det blir framöver, är det ingen som vet. För att ingen vet vilka som kommer att söka.