Melis
    Hej jag undra hur många år man behöver läsa i universitet och i högskola för att bli barnläkare och just nu så går jag på vård och omsorg och löser redan medicin vård och omsorg specialpedagogik hälsa och friskvård och sådant.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Melis,
    läkare är en högskoleutbildning som i Sverige är på 5,5 år (11 terminer).
    Läs om yrket Läkare på http://www.framtid.se/profession/lakare/
    Behörighet till Läkarprogrammet på högskola/universitet i Sverige är Grundläggande behörighet till högskolestudier + godkända betyg i gymnasiala kurser Fysik 2, Kemi 2, Biologi 2 samt Matematik 4.

    Önskar dig lycka till med dina studier!
    Anna SYV