Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Tania!
    Individuellt val är 200 poäng på alla nationella gymnasieprogram.
    Man väljer även kurser inom PROGRAMFÖRDJUPNINGEN och där är det olika antal poäng beroende på program och ibland även på inriktning.

    Vilket eller vilka program är du intresserad av?
    Jag kan då uppge exakt antal poäng som du väljer, om jag vet vilket program och inriktning det gäller.

    Hälsningar
    Mikael SYV
    Se på http://www.gymnasieguiden.se/files/uploads/150122/Programplan_EK.pdf
    Programplan för Ekonomiprogrammet (länk ovan).

    På båda inriktningarna väljer man 300 poäng kurser inom Programfördjupningen. Detta pga inriktningarna på Ekonomiprogrammet är lika stora.
    Dessutom, väljer alla gymnasieelever på alla nationella program även 200 poäng kurser inom Individuellt val.
    Det blir, alltså
    300 poäng + 200 poäng = 500 poäng som motsvarar fem stycken "normalstora" kurser.
    Det finns kurser som är på 50 poäng men de flesta är på 100 poäng.
    Antal poäng på varje kurs ser du också på länken ovan.

    Hälsningar
    Mikael SYV
    • : Jag är mest intresserad ii ekonomi programmet inriktad juridik
    • Mikael : Jag skriver ett utökat svar till dig nu.