Veronica
    Hej, jag funderar på en hel del linjer jag vill gå, och jag planerar bland annat till att söka till teaterlinjen på södra latin, men det finns inte så mycket utrymme för moderna språk i poängplanen jag såg och undrar om man kan gå över 2500 poäng så jag i så fall om jag kom in där skulle kunna läsa lite språk.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, förlåt mitt sena svar men jag är på jullov på andra sidan jordklotet och har haft lite problem med internet!

    Nä, det stämmer att du inte läser språk på Estetiska programmet. Däremot har många skolor språk inom de valbara kurspaketen, programfördjupningen eller inom de Individuella valen. Dock brukar det ofta gälla nybörjarspråk. Kolla vad skolorna erbjuder när du går på Öppna hus eller provapå-dagar. /Lena, Syv