Hej Kimia, det finns ingen begränsning i antal gånger man får göra högskoleprovet.

    Mvh
    Anna SYV

    Frågor och svar taggade med 'neuropsykiatriska funktionshinder' (2 st.)

    • emilia

      Vilka gymnasie finns det för elever dem ADD i stockholm ?

      Hej, jag har sökt efter många gymnasie men har inte hittat den rätta. Jag undra vilka gymnasie det finns i stockholm för elever med add, det kan vara kommunalt eller en fristående, Jag letar även en gymnasie som har restaurang och livsmedel program med bageri och konditori inriktning. Som sagt...

      Anna: : Hej Emilia, i hela Stockholms län hittade jag endast fem gymnasieskolor som från hösten 2019 kommer erbjuda RL, inriktning Bageri/Konditori.Du får gärna ta del av info om alla dem skolorna - listan finns här.
    • Stephanie

      Hänsyn under högskoleprovet?

      Jag har Aspergers syndrom, ADD, övertrötthet (20min från narkolepsi), och PTSD. Har jag rätt till hjälp under högskoleprovet? ex skriv hjälp, mindre grupp, assistent, längre tid etc. Vad är mina rättigheter/möjlighet?

      Julia: : Hej Stephanie, så vitt jag vet finns anpassade högskoleprovet för synskadade och för personer med dyslexi. Några andra anpassningar av HP känner jag tyvärr inte till. Jag ska kika runt och... Läs hela svaret