Johanna
    Mitt antagningskansli är 1290 Plusgymnasiet Kristianstad och jag ska gå samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen beteendevetenskap. Kan man se hur många som har sökt till just denna linje?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Johanna,
    om du bor i Kristianstad, så är det här sida där du gör gymnasieval http://www.skanegy.se
    och det här är kontaktuppgifter
    Antagningskansliet i Kristianstad
    Postadress:
    BUF
    291 80 Kristianstad
    Tel: 044-13 50 00
    [email protected]

    Logga in på sidan där du gör gymnasieval och se om du kan se hur många som har sökt den utbildning som du är intresserad av. På Vissa kanslier kan eleverna själva se det.
    I fall du inte hittar, kontakta ditt Antagningskansli /uppgifter ovan/ - du kan ringa eller maila till Antagningskansliet i Kristianstad.
    Du kan också fråga SYV på din skola - hen kan kanske se det på SYV inloggning.
    Det är väldigt olika hur det funkar i olika delar av landet. Det kan också vara så att just Skåne kanske väljer att inte ha de uppgifter öppna och tillgängliga för någon annan än bara personal som jobbar på Antagningskansliet och de kanske har policy att inte dela med sig av de uppgifterna, även om du kontaktar dem.
    Men du kan alltid fråga. Du kanske får det svar som du önskar.
    Lycka till med allt inklusive ditt gymnasieval!
    Jag skall hålla tummarna för att du skall komma in på ditt första alternativ!
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare