Kimia
    Och även sjuksköterske utbildningen?.Och hur ska man göra för att lyckas med en av utbildningarna?.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Kimia,
    både Sjuksköterskeutbildning & Tandhygienistutbildning är lika långa. De är på 180 högskolepoäng, som motsvarar 3 års studier på heltid.

    För att lyckas med en högskoleutbildning måste man vara mycket studiemotiverad. För att vara behörig måste man ha en fullständig gymnasieutbildning med rätt behörighet. För att förbättra sina chanser att komma in på utbildningen, är det bra att göra Högskoleprovet /inget krav men det ger en extra chans i konkurrensen om en utbildningsplats/.

    Vänligen
    Liselotte SYV
    Liselotte