s

    hej! jag har precis avslutat min utbildning på 210 högskolepoäng men funderar redan nu att inom ett par år hoppa på en annan utbildning som är på 300 högskolepoäng. hur många högskolepoäng får en person läsa? finns det någon gräns? är medveten om att csn endast ger bidrag för 12 terminer. tacksam för svar! mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan, känner inte till ngn gräns eller regel som skulle säga att "si och så många högskolepoäng får man läsa men ej mer". Du får läsa alla de utbildningar där du blir antagen. Bra att du känner till att studiemedel går endast få i ett visst antal veckor (på eftergymnasial nivå i max 6 år, 12 terminer).
    Vänligen
    ANNA