Mikael SYV på FrågaSYV

    Det som finns begränsningar på är

    1. antal veckor som man kan få Studiemedel för

    och

    2. antal högskolepoäng som man kan läsa under EN OCH SAMMA TERMIN.

    Annars så får du läsa hur många högskolepoäng som helst /totalt/ - under många år.

    Antal veckor som man kan få Studiemedel för är begränsat till max 12 terminer på högskolenivå. Det är CSN som administrerar kring Studiemedel och de är väldigt strikta i sina bedömningar, det är extremt svårt att få igenom ngt. undantag från reglerna.

    Antal högskolepoäng som du kan bli antagen på (per termin) är maximalt 45 hp = 150% av studietakt. Den "normala" studietakten på högskolenivå är 30 hp per termin /då läser man på heltid/. Om man läser 15 hp per termin - då läser man på halvtid.

    Hälsningar

    Mikael SYV