Frida
    Hejsan,

    Jag är utbildad förskollärare och skulle vilja utbilda mig till beteendevetare. Eftersom jag redan har läst ett antal poäng i pedagogik, kan jag tillgodoräkna de högskolepoängen till en beteendevetarexamen? Tänker att jag då skulle kunna läsa till 90 hp av psykologi och sociologi. Vad anser du?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Frida! Du måste göra planering tillsammans med studievägledare på den institutionen där du vill ta ut beteendevetenskaplig examen. Du kan få lite olika svar från olika lärosäten för att lärosätena har rätt att bestämma ganska mycket lokalt.