kubra
    Hej! jag går på årskurs 2 och jag fick 14 meritpoäng på årskurs 1. Jag undrar hur mycket jag behöver för att söka till kriminologiprogrammet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kubra!
    Antagningsgräns bestäms inte på förhand.
    ingen vet exakt vilka betyg som kommer att krävas...
    Kämpa för så höga betyg som möjligt och försök också läsa Engelska 7 och moderna språk 3 och 4 samt så mycket matte du kan - för att få Meritpoäng. Max antal Meritpoäng är 2.5, läs mer på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng-meritkurser-omradeskurser

    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA