Kimia
    Ifall man läser Ma2a på VO,hur många meritpoäng får man för det?.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    läs reglerna för Meritpoäng på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng-meritkurser-omradeskurser. Just för Matte beror du på vad behörighetskraven är till den utbildningen som du söker sen.
    I fall "din utbildning" kräver Matte 4, så får du inga Meritpoäng för Matte 2, 3 eller 4, utan först för Matte 5.
    I fall "din utbildning" kräver bara Grundläggande behörighet och inga Mattekurser för Särskild behörighet - kan du få Meritpoäng redan för Matte 2 och i så fall ger den kursen 0.5 Meritpoäng.

    mvh
    Anna SYV