Yalin
    Hej SYV! Undra hur många meritpoäng kommer jag att få om jag läser både Engelska 7, Matematik 2+3 och Naturkunskap 2?

    1 Svar

    Helena SYV
    Hej Yalin!
    Du får 1,0 meritpoäng för Engelska 7.Vad det gäller Matematik 2 och 3 så kan du få 0,5 meritpoäng vardera om behörighetskravet när du söker till Högskola är grundläggande behörighet. Om behörighetskravet till det du söker är Matematik 2 så får du 0,5 poäng för Matematik 3. Naturkunskap 2 ger dig inga meritpoäng.
    Helena