Tania
    Hej!

    Jag undrar hur många poäng måste jag ha för att komma in på:
    Drottning Blankas gymnasieskola inriktning -> samhälle -> beteendevetenskap
    Täby Enskilda gymnasium inriktning -> ekonomi -> ekonomi juridik

    Jag har valt dem eftersom de har kriminologi som ett ämne

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Tania!
    Jag ser att du är 14 år och tror därför du ska söka till gymnasiet till hösten 2016.
    Det viktigaste är att du blir behörig till det eller de programmen som du vill läsa. Du bör också kämpa för så höga betyg som möjligt.
    Ingen vet hur många Mtv /betygspoäng som kommer att krävas i år eller nästa år. Vi kan se vad antagningsgräns blev förra året och året innan dess, men det säger inte så mycket om hur det blir framöver.
    Bästa hälsningar
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare