Patricia
    jag undrar hur många poäng i nian eller meitvärde jag behöver för att komma in på linjen estet-teater och hur många behöver jag för natur?

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Patricia, för att kunna få fram vad Mtv /lägsta antagningspoäng/ var i år - måste man veta var i landet du bor och vilka skolor du är intresserad av - om det finns många skolor i staden som erbjuder samma program, kan det vara svårt att uppge alla siffror - om det är väldigt många skolor.
    Jag skall försöka få fram siffrorna åt dig men de är omöjligt just nu, då jag inte vet var du bor.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, till estetiska programmet, teater, kan man behöva göra auditions, ofta tre st och man får poäng av jury som läggs till betygspoäng. Man kan i vissa län behöva söka konstnärliga utbildningar på ett annat sätt och tidigare än andra utbildningar. Bra om du uppger i vilken kommun du bor, så kan vi hjälpas åt att ta reda på det. Med vänlig hälsning, Mikael syv