Silverli
    Hejsan!
    Vad nehöver man ha för poäng om man ska komma in på berga naturbruks gymnasium linje häst? har undrat det väldigt länge nu går bara i 6:an men börjar oroa mig och vill veta så jag kanske ska jobba mera i skolan ifall att jag har för låga betyg

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, jaaa, du var tidigt ute, haha! Men det är väl jättebra att du är medveten i dina studier och har framförhållning och ett mål. Bli inte stressad dock - det är inge bra - viktigt är att man även är i nuet och inte oroar sig för mycket över framtiden.

    Berga brukar dock ha plats för ganska många elever på just häst inriktningen så jag tror inte du behöver ha hur höga poäng som helst. Men för att klara gymnasiet så tycker jag det är viktigt att du har en bra grund från grundskolan där du har gjort ditt bästa och kan vara stolt över din insats! Det gör att du klarar av gymnasiet på ett bra sätt. /Lena, Syv