Linnea
    Hej jag undrar hur många timmar per dag man Max får jobba på praktik! Jag jobbar 8,5 h

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Linnea,
    om man jobbar heltid så är det 8 timmar fem gånger i veckan - som är vanligt.
    I fall man börjar t.ex. kl.8.00 och slutar 16.30 - då ser det ut som om det är 8.5 timmar men 30 min lUNCH ingår inte i arbetstiden. Lunch äter man på sin fritid.
    Du skriver att du "arbetar på praktiken" men det är ju pRAKTIK - du bör ha handledning av en anställd på arbetsplatsen, möjlighet att LÄRA dig saker, prova på, få mycket feed-back och inte ha ansvar för någon sort produktion, utan du bör ta saker i din egen takt och även kunna byta "arbetsuppgifter" om det finns andra uppgifter som skulle passa dig bättre eller om du är nyfiken på att testa.
    Prata med din handledare på praktiken och även med praktikansvarig på skolan - är mitt råd till dig.
    Utan att veta ngt. mer än det som du uppger i din fråga, är det svårt att säga nåt mer.
    Mvh Mikael SYV