Anaïs
    Hur många gymnasium bör jag söka till i mitt preliminära val? Har 4 olika just nu... Är det tillräckligt?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Anaïs,
    du får söka hur många gymnasium du vill.
    Sök alla som du kan tänka dig att läsa på.
    Om det är fyra som du kan tänka dig att läsa på, då räcker det.
    Om det finns några till som du också kan tänka dig - sök fler.
    Det är inte bra att söka till skolor som du absolut inte kan tänka dig att läsa på - vad gör man då om man just kommer in på en sådan skola?
    Vi får hoppas att du kommer in på ditt första alternativ, men sök, som sagt, alla de skolorna som du kan tänka dig att läsa på.

    Mvh Mikael SYV