Fredrik
    Hej! Jag undrar om man börjar studera när man är 48 år och skall läsa i 5 år minskas studiemedlet. 200 veckor först. Är det det man får för eller minskas det varje år med 20 veckor som det står på CSN:s hemsida? Hälsningar Fredrik

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Fredrik,
    det är CSN som beslutar i den frågan - om Studiedel. För att det inte blir fel, rekommenderar vi att man noga läser ino på www.csn.se och i fall man har frågor om detaljer - så vänder man sig direkt till CSN.
    Oavsett vad jag eller någon annan skulle svara dig, så är det ändå det beslut som CSN kommer att fatta, som kommer att gälla.Hälsningar
    ANNA

    • : Hej Anna! Tack för ditt svar jag vänder mig till CSN!
    • Anna : Bra! gör det och lycka till!