Fatema
    Hej!
    Om man går samsam, vilka ämnen kmr fördjupas mest och hur blire med engelskan?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det finns en mängd kurser för olika skolor att välja när det gäller programfördjupningskurser. Skolan bestämmer själv utbudet och en stor skola kan ha fler kurser än en mindre skola. Du läser obligatoriskt två engelskakurser, Engelska 5+6. Engelska 7 kan du oftast välja inom skolans valbara kurspaket.

    http://www.utbildningsinfo.se/gymnasieskola/gymnasieskolans-program/nationella-program/samhallsvetenskaps-programmet-1.1062

    Via länken ovan så kan du läsa om Samprogrammet - till höger så kan du klicka på Programstruktur. Den visar på alla programfördjupningskurser som finns på Sam.

    /Lena, Syv