Sabrin
    Jag vet att det beror på hur många elever som söker en skola..men finns det inte svar på min fråga på ett ungefär ?:/

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Sabrin, nivå på Mtv /meritvärde/ brukar OFTAST ändras upp eller ner med t.ex. 5 poäng - eller 10. Men ibland blir det en stor förändring - vilket kan bero på många olika saker: ändring i antal platser på programmet; om en ny skola som erbjuder samma program öppnas i närheten, om prognos publiceras att det kommer att saknas arbetskraft inom ngt. yrke och många elever väljer just ett visst program och ibland ändras Mtv mycket utan att man vet riktigt varför.
    Jag hoppas att du fick svar på din fråga. I annat fall ber jag dig att återkomma. :-)
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare