Magnus
    Jag skulle vilja veta hur mycket behörighet man får till högskolan om man väljer att gå Estetiskt bild och form och om det är någon skillnad om man går estetiskt bild och form med inriktning konst och design (på kulturama) eller om man tar en linje som är estetiskt bild och form fast ingen inriktning. Då lär man sig mer utspritt... (sam-gymnasiet). Blir det bredare att komma in på högskolan beroende på vad jag väljer där? Finns det kanske någon sida på nätet som man kan kolla sånna här saker på?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Du får en bra och bred behörighet till högskolan via Estetiska programmet. Det du inte läser är Moderna språk och du läser mindre matte. Så vill du bredda ditt program ännu mer så kan du se om du har möjlighet att läsa mer av dessa ämnen.