Hanna
    Hej!
    Jag ska välja till gymnasiet nu i år och jag kommer antagligen välja natur eller estetiska programmet (bild och form).
    Om jag väljer Natur och lägger till bildkurser, kan jag ha lika mycket bild som om jag skulle gå det estetiska programmet, hur mycket bild har man egentligen på det estetiska programmet (bild och form) ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Hanna!
    Se på http://www.gymnasieguiden.se/files/uploads/150122/Programplan_ES.pdf

    I Bild & form - inriktningen ingår det 400 poäng obligatoriska "bild-kurser" = som om du under en av gymnasiets 6 terminer läste en termin ENBART BILDKURSER på heltid och inga andra kurser under den terminen. Givetvis är kurserna utspridda på gymnasiets tre årskurser.

    Sedan väljer man också 500 poäng Programfördjupande kurser och man kan välja från lista PROGRAMFÖRDJUPNINGAR - se på länken ovan.

    Du kan ta och jämföra med Programstrukturen på NA http://www.gymnasieguiden.se/files/uploads/150122/Programplan_NA.pdf

    Återkom gärna om ngt. är oklart!
    Bästa hälsningar och lycka till med dina studier!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare