Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Mary,
    du kan göra prövningar i matematik 1a och 2a och om du får högre betyg än du redan har i matte på nivå1 och 2, kommer de högre betygen räknas in (du behöver alltså inte göra prövningar i matematik1c och 2c utan jag rekommenderar att du gör prövningar i matematik 1a och 2a). Vid höjning från E till A i matematik 1 och 2, som är sammanlagt 200poäng (2 kurser á 100p./styck) blir höjning av ditt meritvärde cirka + 0,8.
    Om du innan höjningen har meritvärde på 19.90, blir ditt nya meritvärde cirka 20.70.

    Liselotte