Anneli
    Läser man matte a,b och c i /juridik programmet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Anneli!

    Jag är inte säker på att jag har förstått din fråga helt och fullt.
    Om du undrar om inriktningen juridik på Ekonomiprogrammet på gymnasiet, då läser man som obligatoriska kurser Matematik 1b och 2b (b är medelsvårt spår i matte på gymnasiet).

    Om du undrar om Juristprogrammet på högskola/universitet, då läser man inte matte på den utbildningen.

    Återkom gärna om jag har missuppfattat dig fråga eller om du kommer på en annan fråga.
    Bästa hälsningar
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare