Anita
    Hej!
    Jag går första året på gymnasiet, estet&media
    1. Hur mycket matte läser jag på den linjen (alla tre åren)? Om jag har förstått det hela rätt så har jag matte bara i år 1. Jag har svårt för matte men läser matte 1b, nu Tycker du att jag ska välja en till matte kurs år 2, om jag har möjlighet för det? Det ända jag siktar på är ett E eftersom jag tycker det är svårt med matte.
    2. Hur många lika dana kurser har sam beteende och estet media, i dem kärnämnena? Då vi på mitt gymnasium går i samma klass fast har enskil dag där vi har media dag osv.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, på estetiska programmet läser man obligatoriskt bara matte 1b. På samhällsvetenskapsprogrammet läser man matte 1b och 2b. Du behöver på ES inte läsa mer matte om inte det behövs för behörighet till en eftergymnasial utbildning. Med vänlig hälsning, Mikael syv