Nabila
    Hej! Jag går i åk 1 på estetiska linjen, inriktning film och regi. Jag läser just nu matte 1B. Har svårt för matte och siktar på ett E, blir nöjd med det då jag tycker det är otroligt jobbigt. Hur mycket matte läser man på estetiska linjen under alla 3 år? Är det sant att man bara kan ha matte första året, och sedan slippa det de andra två åren? Då syftar jag på att ta bort kursen helt och hållet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nabila. på ES ingår obligatoriskt endast Matematik 1b. Man behöver inte läsa fler kurser i matte än matte 1b. Övriga mattekurser är på ES valbara. Så, om du inte vill läsa mer matte än endast matte 1b, så behöver du inte göra det.

    Mvh
    ANNA