B.
    Hur mycket poäng behöver man för att läsa sjuksköterska utbildiningen ?
    Och hur är utbildningen ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    HEJ AYLIN,
    jag är inte helt säker på om du undrar över ANTAL POÄNG /summa/ på kurser på gymnasiet som du måste få ihop för att få ut Gymnasieexamen
    eller
    om du vill veta Lägsta Antagningspoäng till Sjuksköterskeutbildningen /konkurrensen om utbildningsplats/.
    Jag kan svara på båda de frågorna men det blir ett långt svar och du kanske vill veta ngt. annat än det som jag svarar på - därför ber jag dig att återkomma.
    Utbildningen till sjuksköterska (din andra fråga) är på heltid på högskolenivå, det är mycket teori och praktik, det underlättar om man är duktig på Matte, biologi och andra NO ämnen. Det är en tuff utbildning och passar inte alla. Det krävs att man är stresstålig, flexibel, har empatí men även kan stänga av jobbet, när man kommer hem.

    Återkom med svar på frågorna som jag ställde i mitt svar till dig nu. Jag skall även samråda med kollegorna för att kunna ge dig ett så bra som möjligt svar.

    Bästa hälsningar
    Anna SYV