Lara
    max meritvärdet är 22.5, hittills har jag 6 B, resten är A. Vill veta hur mycket sänker 1 B mitt meritvärde.
    Tack på förhand

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Lara!
    sänkning från A till B i en 100poängskurs är cirka - 0.1, alltså sänkning med 6 st. 100p.kurser blir - 0.6.
    OBS! för att uppnå max meritvärde måste man även ha max antal meritpoäng, 2.5 - för att utan meritpoäng kan man som max uppnå endast 20.0. Var god läs även på gymnasieguiden.se/informeras/merit

    Studie- och yrkesvägledare