Mariam
    jag har 12 snitt betyg och har 2500 poäng på dom kurser som jag har läst och jag vill söka till förskollärare programet kommer jag bli intagen med dom snit som jag har kan man bli intagen med 12 snitt. jag har läst barn och fritids utbildningen och läst naturkunskap 1b och samhällskunskap 1b kan jag bli intagen
    • SYV-besökare : På vilken eller vilka ort/er/ vill du läsa? Kan du tänka dig läsa i vilken stad som helst?
    • : ja jag bor i stockholms kommun
    • Anna : Antagningsstatistik vad gäller antagning till förskollärarprogrammet på Stockholms Universitet säger att antagningsgränser brukar ligga från 12.60 och i kompletteringsgruppen - lite högre, t.ex 13.27 men att under den senaste antagningen - till vårteminen 2020 blev alla behöriga sökande antagna; hur det blir till hösten - vet man inte; det brukar vara lättare att komma in på utb.som startar på våren, men vi önskar dig Lycka till & håller tummarna för dig!

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Mariam,
    Förskollärarprogrammet ges på många svenska orter; se en lista på studera.nu/jamfor-utbildning/?q=förskollärare - och antagningsgränser är Olika på olika orter och så ändras de också från termin till termin...

    Sök till alla de orter där du vill(eller kan) läsa. Du kan söka upp till 12 alternativ när du gör ansökan t o m 16mars 2020 inför höstterminen 2020.

    Nu blir det tyvärr Inget HP under våren 2020, annars har jag velat rekommendera att gör gör HP.