Kimia
    Frågan ovan.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia, det är helt omöjligt att svara på din fråga - då modersmålslärare arbetar oftast deltid /utifrån antal elever/ och tjänstgöringsgrad förändras från år till år, t.ex. förra året var det 30 % av heltid, i år är det 40 % och nästa år kanske det blir bara 20% då några elever tar gymnasieexamen och antal elever med just det aktuella modersmålet blir mindre.
    Enligt uppgift på http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Modersmalslarare-1775 tjänas modersmålslärare ca 23 tusen i månaden. Jag antar att de förutsätter att läraren jobbar heltid och då tjänar hen 23 tusen i månaden.
    Mycket bra att bli behörig att undervisa i minst ett ämne till - då är förutsättningarna bättre att få heltidstjänst.
    Mvh
    Anna SYV