Hej!
    Jag vill råda dig hitta de arbetsplatser där du i framtiden vill jobba och söka praktikplats i första hand just på de arbetsplatserna. Det är nämligen så att många får jobb på sin tidigare praktikplats.
    När du har hittat några arbetsplatser där du efter utbildningen vill jobba, börja med att läsa på webbplatsen som den arbetsgivaren har om det står någonting om praktik - det kan stå att "frågor om praktik hänvisas till..." en viss person som jobbar på personalavdelningen. Om det inte står någonting om praktik - kan du ringa och fråga om vem du bör kontakta med frågan om praktik. Det är inte heller fel att skicka ett kort personligt brev och bifoga CV - som e-post. Ha en tydlig rubrik på den e-post: t.ex SÖKER PRAKTIK HOS ER INOM MIN NUVARANDE UTBILDNING
    ****
    Fråga utbildningsansvarig på din utbildning vad som skulle hända om du ej skulle hitta en praktikplats. Jag tror att din skola kommer i så fall "skicka dig" till någon praktikplats ändå, om praktik ingår som obligatorisk del i din utbildning. Men det är mycket bättre om du försöker själv hitta praktikplats - för vi hoppas du ska kunna få jobb på praktikplatsen sen.
    Vänligen
    ANNA