Lina
    Hej! Jag undrar hur man översätter ekonomiprogrammet till engelska? Alltså gymnasieporgrammet.
    • Ludmila :

      "High-school diploma in Economics"...? :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lina,
    menar du Rubriken "Ekonomiprogrammet" eller menar du kurserna som ingår i programmet? Vad för sort översättning frågar du om?
    ***
    Många gymnasieskolor och komvux-ar utfärdar, på begäran, examensbevis även på engelska (eller i alla fall hjälper sina f d elever att översätta). En variant är att du översätter själv och ber rektor på din gamla skola ge uppdrag till lärare i engelska på din skola att rätta till din översättning. det är tyvärr inte så att skolan måste göra det, men du kan i alla fall fråga och vi hoppas du får ett positivt svar.
    Annars så kan man alltid vända sig till en auktoriserad översättare - det är rätt dyrt, men då får man kvalificerad översättning med garanti på att det är rätt översatt.
    ***
    Skolverket.se/skolutveckling/anordna-och-administrera-utbildning/administrera-utbildning/skoltermer-pa-engelska ser du Skoltermer på engelska.

    • : Ska skriva ett CV på engelska och behöver bara själva rubriken alltså ekonomiprogrammet
    • Julia : Då är Ludmilas förslag bra, tycker jag. High-school diploma in Economics ! kör på det! och lyckat till med CV!